Sensoplastkyka to polisensoryczna, multikolorowa, wielozapachowa przestrzeń możliwości dla każdego. Zajęcia te wpływają na stymulację wszystkich zmysłów. Bazuje na obcowaniu z bezpiecznymi, jadalnymi produktami.
Zajęcia ogólnoplastyczne z elementami sensoplastyki dla dzieci 4- 6 lat
Będzie kolorowo! Czasem nawet smacznie i pachnąco! I na pewno się pobrudzimy. Będziemy eksperymentować i poznawać różne techniki artystyczne, oraz narzędzia. Wszyscy razem. Może przy okazji stworzymy coś ładnego, a może nie. Na pewno spędzimy czas kreatywnie, rozwijająco i przyjemnie.
Twórcze Korzenie to zajęcia popołudniowe dla dzieci w wieku 8-10 lat, na których podczas działań plastycznych podejmujemy tematy związane z kulturą i mitologią słowiańską, ekologią i edukacją przyrodniczą. Posługujemy się różnymi technikami artystycznymi: malujemy, ilustrujemy i chlapiemy … nie zabraknie rękodzieła, spacerów i swobodnej ekspresji :)
dla dzieci w wieku 6 - 8 lat
twórcze zajęcia plastyczne z elementami arteterapii
EKSPRESJA
Głównym założeniem zajęć jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci mogą tworzyć w sposób nieskrępowany i wolny od oczekiwań. Będziemy uczyć się nie korzystać ze wzorów, nie będę też pokazywać jak narysować przysłowiowego konia (chyba że w konkretnym przypadku będzie to pomocne danej osobie).
Zamiast tego zrobimy miejsce na własny sposób wypowiedzi w podejmowanych tematach. Tym samym, uczestnicy będą odkrywać swoje możliwości i patrzeć jak ich pomysły, poprzez dokonywanie decyzji zgodnych z nimi, przeradzają się w namacalne prace, które można dotknąć, zobaczyć. Można się nimi podzielić z innymi i poznać ich perspektywę dotyczącą wizji tworzącego obraz.
W moim odczuciu w dzisiejszym społecznym życiu dziecka jest bardzo mało miejsca na właśnie takie działania.
Jako prowadząca widzę siebie w roli obserwatora i przewodnika w tej podróży - pomagającego w pokonywaniu obranej przez dziecko drogi i wspierającego jego działanie. Taka droga nie musi mieć celu. W moim przekonaniu liczy się proces. Właśnie temu chciałabym dać przestrzeń uczestnikom zajęć.
RAMY
W moim odczuciu, aby w podejmowanych działaniach dzieci mogły czuć się naprawdę bezpiecznie, potrzebne jest wyznaczenie ram i granic, w których będziemy eksplorować poruszane tematy. Tak więc zajęcia będą miały niezmienną strukturę (z małymi wyjątkami).
Każde spotkanie zaczniemy od integracji wprowadzającej w temat.
Będą to wspólne zabawy z dźwiękiem/ obrazem/ ruchem. Podczas tworzenia będziemy zwracać uwagę na postawę proekologiczną - biorę tyle ile potrzebuję, aby stworzyć swoją pracę.
Po zakończonej pracy, uczestnicy będą dzielić się tym, co stworzyli.
Na koniec zostawimy pracownię w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać w kolejnym tygodniu.
Podczas zajęć dzieci będą poznawały różne techniki artystyczne. W pracowni będzie dostępna glina, różnego rodzaju farby, narzędzia do rysunku, podłoża różnej wielkości i inne materiały. Każda praca, zostanie opatrzona datą i schowana do teczki dziecka. Cudownie obserwuje się zmiany, które najlepiej widać na przestrzeni czasu, kiedy patrzymy na cały zestaw prac.
Główne cele zajęć:
dla dzieci w wieku 9 - 12 lat
twórcze zajęcia plastyczne z elementami arteterapii
EKSPRESJA
Głównym założeniem zajęć jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci mogą tworzyć w sposób nieskrępowany i wolny od oczekiwań. Będziemy uczyć się nie korzystać ze wzorów, nie będę też pokazywać jak narysować przysłowiowego konia (chyba że w konkretnym przypadku będzie to pomocne danej osobie).
Zamiast tego zrobimy miejsce na własny sposób wypowiedzi w podejmowanych tematach. Tym samym, uczestnicy będą odkrywać swoje możliwości i patrzeć jak ich pomysły, poprzez dokonywanie decyzji zgodnych z nimi, przeradzają się w namacalne prace, które można dotknąć, zobaczyć. Można się nimi podzielić z innymi i poznać ich perspektywę dotyczącą wizji tworzącego obraz.
W moim odczuciu w dzisiejszym społecznym życiu dziecka jest bardzo mało miejsca na właśnie takie działania.
Jako prowadząca widzę siebie w roli obserwatora i przewodnika w tej podróży, pomagającego w pokonywaniu obranej przez dziecko drogi i wspierającego jego działanie. Taka droga nie musi mieć celu. W moim przekonaniu liczy się proces. Właśnie temu chciałabym dać przestrzeń uczestnikom zajęć.
RAMY
W moim odczuciu, aby w podejmowanych działaniach dzieci mogły czuć się naprawdę bezpiecznie, potrzebne jest wyznaczenie ram i granic, w których będziemy eksplorować poruszane tematy. Tak więc zajęcia będą miały niezmienną strukturę (z małymi wyjątkami).
Każde spotkanie zaczniemy od integracji wprowadzającej w temat.
Będą to wspólne zabawy z dźwiękiem/ obrazem/ ruchem. Podczas tworzenia będziemy zwracać uwagę na postawę proekologiczną - biorę tyle ile potrzebuję, aby stworzyć swoją pracę.
Po zakończonej pracy, uczestnicy będą dzielić się tym, co stworzyli.
Na koniec zostawimy pracownię w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać w kolejnym tygodniu.
Podczas zajęć dzieci będą poznawały różne techniki artystyczne. W pracowni będzie dostępna glina, różnego rodzaju farby, narzędzia do rysunku, podłoża różnej wielkości i inne materiały. Każda praca, zostanie opatrzona datą i schowana do teczki dziecka. Cudownie obserwuje się zmiany, które najlepiej widać na przestrzeni czasu, kiedy patrzymy na cały zestaw prac.
Główne cele zajęć:
Zajęcia ogólnoplastyczne
Na tych zajęciach poznasz różne techniki rysunkowe i malarskie oraz warsztat artysty (technologiczne podstawy). Dowiesz się w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. Poznasz też ciekawostki z historii sztuki. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ!
Zajęcia plastyczne z elementami grafiki i ilustracji
Ilustracja i grafika to przygoda i sposób na opowiadanie własnym językiem o tym co czuję i obserwuję. Chętnie wprowadzę Was w jej tajniki z wykorzystaniem różnych technik i tematów. Będziemy łączyć ilustrację z tekstem, poznawać techniki druku takie jak linoryt, monotypia, kalkografia. Podziałamy z szablonem, a nawet zaprojektujemy książkę, czy nadruk na torbę:)
Zajęcia ogólnoplastyczne dla dzieci
Na tych zajęciach poznasz sylwetki najważniejszych artystów i sekrety ich warsztatu. Spróbujesz różnych technik rysunkowych i malarskich oraz warsztat artysty. Dowiesz się, w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ! Wszystkie materiały zapewnia pracownia.
Dla młodzieży
Na tych zajęciach poznasz różne techniki rysunkowe i malarskie oraz warsztat artysty (technologiczne podstawy). Dowiesz się w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. Poznasz też ciekawostki z historii sztuki. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ!
Dla młodzieży
Sztuka to Twoja pasja, masz już rysunkowe podstawy i wybierasz się na studia artystyczne. Czujesz jednak, że przyda Ci się jeszcze poćwiczyć przed egzaminami i przygotować jeszcze lepszą teczkę. Na tych zajęciach będziemy pracować głównie z martwą naturą, modelem, zadaniami egzaminacyjnymi. Wszystkie materiały zapewnia pracownia.