SENSOPLASTYKA dla najmłodszych dzieci

Sensoplastkyka to polisensoryczna, multikolorowa, wielozapachowa przestrzeń możliwości dla każdego. Zajęcia te wpływają na stymulację wszystkich zmysłów. Bazuje na obcowaniu z bezpiecznymi, jadalnymi produktami.

  • grupa wiekowa: dzieci 0 - 3 lat
  • ilość miejsc w grupie: 6 + opiekunowie
  • terminy spotkań: poniedziałek 10:00 - 11:00
  • prowadząca: Karolina Piotrowska

Kreatywna zabawa

Zajęcia ogólnoplastyczne z elementami sensoplastyki dla dzieci 4- 6 lat

Będzie kolorowo! Czasem nawet smacznie i pachnąco! I na pewno się pobrudzimy. Będziemy eksperymentować i poznawać różne techniki artystyczne, oraz narzędzia. Wszyscy razem. Może przy okazji stworzymy coś ładnego, a może nie. Na pewno spędzimy czas kreatywnie, rozwijająco i przyjemnie.

  • grupa wiekowa: dzieci 4 - 6 lat
  • ilość miejsc w grupie: 6
  • terminy spotkań: poniedziałek 15:00 - 15:50

TWÓRCZE KORZENIE

Twórcze Korzenie to zajęcia popołudniowe dla dzieci w wieku 8-10 lat, na których podczas działań plastycznych podejmujemy tematy związane z kulturą i mitologią słowiańską, ekologią i edukacją przyrodniczą. Posługujemy się różnymi technikami artystycznymi: malujemy, ilustrujemy i chlapiemy … nie zabraknie rękodzieła, spacerów i swobodnej ekspresji :)

  • grupa wiekowa: dzieci 8 - 10 lat
  • ilość miejsc w grupie: 9
  • terminy spotkań: wtorek 15:00 - 16:30
  • prowadząca: Patrycja Firkowska

CERAMIKA I RĘKODZIEŁO DLA DZIECI

  • grupa wiekowa: dzieci 6 - 10 lat
  • ilość miejsc w grupie: 9
  • terminy spotkań: poniedziałek 16:45 - 18:15
  • prowadząca: Patrycja Firkowska

MOJE ŚLADY

dla dzieci w wieku 6 - 8 lat

twórcze zajęcia plastyczne z elementami arteterapii

EKSPRESJA
Głównym założeniem zajęć jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci mogą tworzyć w sposób nieskrępowany i wolny od oczekiwań. Będziemy uczyć się nie korzystać ze wzorów, nie będę też pokazywać jak narysować przysłowiowego konia (chyba że w konkretnym przypadku będzie to pomocne danej osobie).

Zamiast tego zrobimy miejsce na własny sposób wypowiedzi w podejmowanych tematach. Tym samym, uczestnicy będą odkrywać swoje możliwości i patrzeć jak ich pomysły, poprzez dokonywanie decyzji zgodnych z nimi, przeradzają się w namacalne prace, które można dotknąć, zobaczyć. Można się nimi podzielić z innymi i poznać ich perspektywę dotyczącą wizji tworzącego obraz.

W moim odczuciu w dzisiejszym społecznym życiu dziecka jest bardzo mało miejsca na właśnie takie działania.

Jako prowadząca widzę siebie w roli obserwatora i przewodnika w tej podróży - pomagającego w pokonywaniu obranej przez dziecko drogi i wspierającego jego działanie. Taka droga nie musi mieć celu. W moim przekonaniu liczy się proces. Właśnie temu chciałabym dać przestrzeń uczestnikom zajęć.

RAMY

W moim odczuciu, aby w podejmowanych działaniach dzieci mogły czuć się naprawdę bezpiecznie, potrzebne jest wyznaczenie ram i granic, w których będziemy eksplorować poruszane tematy. Tak więc zajęcia będą miały niezmienną strukturę (z małymi wyjątkami). Każde spotkanie zaczniemy od integracji wprowadzającej w temat.

Będą to wspólne zabawy z dźwiękiem/ obrazem/ ruchem. Podczas tworzenia będziemy zwracać uwagę na postawę proekologiczną - biorę tyle ile potrzebuję, aby stworzyć swoją pracę.

Po zakończonej pracy, uczestnicy będą dzielić się tym, co stworzyli.
Na koniec zostawimy pracownię w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać w kolejnym tygodniu.

Podczas zajęć dzieci będą poznawały różne techniki artystyczne. W pracowni będzie dostępna glina, różnego rodzaju farby, narzędzia do rysunku, podłoża różnej wielkości i inne materiały. Każda praca, zostanie opatrzona datą i schowana do teczki dziecka. Cudownie obserwuje się zmiany, które najlepiej widać na przestrzeni czasu, kiedy patrzymy na cały zestaw prac.

Główne cele zajęć:

  • integracja,
  • uczenie się współpracy,
  • poznanie siebie i samoakceptacja,
  • wyrażanie emocji środkami plastycznymi,
  • akceptowanie innych,
  • uważne słuchanie siebie i innych,
  • uczenie się, że twórczość jest radosnym procesem pełnym przygód,
  • uczenie się, że nie wszystko musi być idealne, najładniejsze i najlepsze,
  • zobaczenie, że możemy tworzyć razem bez porównywania się do siebie, a inspirując się wzajemnie,
  • zwracanie uwagi na otaczający nas świat, naturę i drugiego człowieka,
  • zauważanie piękna życia,
  • zwrócenie uwagi na bogactwo form w przyrodzie,
  • umiejętność wypowiadania się językiem ruchu, dźwięku, plastyki oraz słowem,
  • rozwijanie kreatywnej postawy,
  • rozwijanie postawy proekologicznej,
  • odpowiedzialność za własne działania,
  • podział obowiązków,
  • planowanie pracy,
  • stwarzanie podczas zajęć sytuacji służących uwalnianiu i odreagowywaniu negatywnych emocji,
  • inicjowanie działań rozwijających ekspresję własną i spontaniczność.

MOJE ŚLADY

  • grupa wiekowa: 6 - 8 lat
  • ilość miejsc w grupie: 8
  • terminy spotkań: czwartek 16:00 - 17:30

Swoim własnym tropem

dla dzieci w wieku 9 - 12 lat

twórcze zajęcia plastyczne z elementami arteterapii

EKSPRESJA
Głównym założeniem zajęć jest stworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której dzieci mogą tworzyć w sposób nieskrępowany i wolny od oczekiwań. Będziemy uczyć się nie korzystać ze wzorów, nie będę też pokazywać jak narysować przysłowiowego konia (chyba że w konkretnym przypadku będzie to pomocne danej osobie).

Zamiast tego zrobimy miejsce na własny sposób wypowiedzi w podejmowanych tematach. Tym samym, uczestnicy będą odkrywać swoje możliwości i patrzeć jak ich pomysły, poprzez dokonywanie decyzji zgodnych z nimi, przeradzają się w namacalne prace, które można dotknąć, zobaczyć. Można się nimi podzielić z innymi i poznać ich perspektywę dotyczącą wizji tworzącego obraz.

W moim odczuciu w dzisiejszym społecznym życiu dziecka jest bardzo mało miejsca na właśnie takie działania.

Jako prowadząca widzę siebie w roli obserwatora i przewodnika w tej podróży, pomagającego w pokonywaniu obranej przez dziecko drogi i wspierającego jego działanie. Taka droga nie musi mieć celu. W moim przekonaniu liczy się proces. Właśnie temu chciałabym dać przestrzeń uczestnikom zajęć.

RAMY

W moim odczuciu, aby w podejmowanych działaniach dzieci mogły czuć się naprawdę bezpiecznie, potrzebne jest wyznaczenie ram i granic, w których będziemy eksplorować poruszane tematy. Tak więc zajęcia będą miały niezmienną strukturę (z małymi wyjątkami). Każde spotkanie zaczniemy od integracji wprowadzającej w temat.

Będą to wspólne zabawy z dźwiękiem/ obrazem/ ruchem. Podczas tworzenia będziemy zwracać uwagę na postawę proekologiczną - biorę tyle ile potrzebuję, aby stworzyć swoją pracę.

Po zakończonej pracy, uczestnicy będą dzielić się tym, co stworzyli.
Na koniec zostawimy pracownię w takim stanie, w jakim chcielibyśmy ją zastać w kolejnym tygodniu.

Podczas zajęć dzieci będą poznawały różne techniki artystyczne. W pracowni będzie dostępna glina, różnego rodzaju farby, narzędzia do rysunku, podłoża różnej wielkości i inne materiały. Każda praca, zostanie opatrzona datą i schowana do teczki dziecka. Cudownie obserwuje się zmiany, które najlepiej widać na przestrzeni czasu, kiedy patrzymy na cały zestaw prac.

Główne cele zajęć:

  • integracja,
  • uczenie się współpracy,
  • poznanie siebie i samoakceptacja,
  • wyrażanie emocji środkami plastycznymi,
  • akceptowanie innych,
  • uważne słuchanie siebie i innych,
  • uczenie się, że twórczość jest radosnym, pełnym przygód procesem,
  • uczenie się, że nie wszystko musi być idealne, najładniejsze i najlepsze,
  • zobaczenie, że możemy tworzyć razem bez porównywania się do siebie, a inspirując się wzajemnie,
  • zwracanie uwagi na otaczający nas świat, naturę i drugiego człowieka,
  • zauważanie piękna życia,
  • zwrócenie uwagi na bogactwo form w przyrodzie,
  • umiejętność wypowiadania się językiem ruchu, dźwięku, plastyki oraz słowem,
  • rozwijanie kreatywnej postawy,
  • rozwijanie postawy proekologicznej,
  • odpowiedzialność za własne działania,
  • podział obowiązków,
  • planowanie pracy,
  • stwarzanie podczas zajęć sytuacji służących uwalnianiu i odreagowywaniu negatywnych emocji,
  • inicjowanie działań rozwijających ekspresję własną i spontaniczność.

SWOIM WŁASNYM TROPEM

  • grupa wiekowa: 9 - 12 lat
  • terminy spotkań: czwartek 17:40 - 19:10
  • prowadząca: Natalia Lament

MALI ARTYŚCI

Zajęcia ogólnoplastyczne

Na tych zajęciach poznasz różne techniki rysunkowe i malarskie oraz warsztat artysty (technologiczne podstawy). Dowiesz się w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. Poznasz też ciekawostki z historii sztuki. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ!

  • grupa wiekowa: dzieci 5 - 7 lat (środa) i 8 - 10 lat (wtorek)
  • ilość miejsc w grupie: 8
  • terminy spotkań: wtorek 16:30 - 18:00 i środa 16:00 - 17:15

MALI ILUSTRATORZY

Zajęcia plastyczne z elementami grafiki i ilustracji

Ilustracja i grafika to przygoda i sposób na opowiadanie własnym językiem o tym co czuję i obserwuję. Chętnie wprowadzę Was w jej tajniki z wykorzystaniem różnych technik i tematów. Będziemy łączyć ilustrację z tekstem, poznawać techniki druku takie jak linoryt, monotypia, kalkografia. Podziałamy z szablonem, a nawet zaprojektujemy książkę, czy nadruk na torbę:)

  • Grupa wiekowa: dzieci 9 - 11 lat
  • ilość miejsc w grupie: 8
  • terminy spotkań: poniedziałek 16:00 - 17:30

ŚLADAMI WIELKICH ARTYSTÓW

Zajęcia ogólnoplastyczne dla dzieci

Na tych zajęciach poznasz sylwetki najważniejszych artystów i sekrety ich warsztatu. Spróbujesz różnych technik rysunkowych i malarskich oraz warsztat artysty. Dowiesz się, w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ! Wszystkie materiały zapewnia pracownia.

  • Grupa wiekowa: dzieci 11-13 lat
  • Ilość miejsc w grupie: 10
  • Termin spotkań: środa 17:30-19:00
  • Prowadząca: Aniela Kaleta

RYSUNEK I MALARSTWO

Dla młodzieży

Na tych zajęciach poznasz różne techniki rysunkowe i malarskie oraz warsztat artysty (technologiczne podstawy). Dowiesz się w jakiej technice czujesz się najlepiej. Rysunek ołówkiem, węgiel, tusz, pastele, akwarele czy malarstwo akrylowe? W miłej atmosferze, w bezpieczniej przestrzeni rozbudzisz swoją kreatywność. Poznasz też ciekawostki z historii sztuki. W swoich działaniach będziemy inspirować się pracami znanych artystów. Będziesz poznawać, eksperymentować, uczyć się, TWORZYĆ!

  • Grupa wiekowa: dzieci 11-13 lat
  • Ilość miejsc w grupie: 10
  • Termin spotkań: piątek 15:00-16:30 i 16:45-18:15
  • Prowadząca: Aleksandra Bartkowiak-Mil

KURS PRZYGOTOWAWCZY DO SZKÓŁ ARTYSTYCZNYCH

Dla młodzieży

Sztuka to Twoja pasja, masz już rysunkowe podstawy i wybierasz się na studia artystyczne. Czujesz jednak, że przyda Ci się jeszcze poćwiczyć przed egzaminami i przygotować jeszcze lepszą teczkę. Na tych zajęciach będziemy pracować głównie z martwą naturą, modelem, zadaniami egzaminacyjnymi. Wszystkie materiały zapewnia pracownia.

  • Grupa wiekowa: dzieci 14-18 lat
  • Ilość miejsc w grupie: 10
  • Termin spotkań: piątek 18:30 - 20:30
  • Prowadząca: Aleksandra Bartkowiak-Mil